Ce prevede lista de verificare înainte si dupa sosirea pe teritoriul Austriei?
Înainte de a merge în Austria, veti avea nevoie de urmatoarele documente:
· Pasaport sau document de identitate valabil UE/SEE; alte documente personale pot fi luate, cum ar certificatul de nastere sau de casatorie, etc.;
· Un card european de sanatate emis de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (CNAS) din România;
· Formularele E301 (U1) în scopul atestarii perioadelor de asigurare sau de munca realizate ca salariat în România atunci când este necesar si/sau E303 (U2 si/sau U3), daca doriti sa transferati dreptul de a beneficia de prestatii de somaj în Austria;
· Certificate, diplome, atestari si referinte privind ocuparea altor locuri de munca (în original si traduceri legalizate);
· Orice alte permise si licente pe care le considerati adecvate, de exemplu permisul de conducere.
· CV-uri si scrisori de intentie, redactate în limba germana.
Totodata, este necesar sa va asigurati ca:
· Aveti un loc de cazare în Austria;
· Aveti suficiente fonduri pentru acoperirea costurilor primei luni de sedere;
· Aveti asigurare medicala corespunzatoare;
· Informati autoritatile din statul de origine privind sederea pe teritoriul Austriei;
· Faceti rost de pasapoarte pentru animalele detinute.
Dupa ce sositi în Austria:
· Daca aveti deja un loc de munca trebuie sa va prezentati imediat la angajatorul dumneavoastra, iar când începeti munca trebuie sa obtineti confirmarea înregistrarii dumneavoastra în cadrul sistemului de asigurari sociale.
· Daca sunteti în cautarea unui loc de munca trebuie sa va prezentati în termen de sapte zile la biroul regional al Serviciilor Austriece de Ocupare a Fortei de Munca - AMS, daca aveti formularul care atesta ca sunteti în cautarea unui loc de munca la dumneavoastra;
· Trebuie sa raportati în termen de 3 zile de la mutarea în Austria autoritatii de înregistrare responsabila;
· Trebuie sa raportati la biroul de asigurari sociale (în special angajatii cu timp partial de lucru, lucratorii pe cont propriu, membrii de familie): este necesar sa obtineti numarul de asigurare sociala si formularul electronic.
· Este bine sa deschideti un cont bancar;
· Daca este cazul, înregistrati masina detinuta;
· Prezentati-va la autoritatea fiscala responsabila;
· Abonati-va la servicii de gaze si electricitate, telefonie, radio si televiziune;
· Înscrieti-va copiii în cadrul unei scoli;
· Înmânati documentul dumneavoastra de sedere autoritatii administrative (din cadrul birourilor locale ale administratiei districtuale – Bezirkshauptmannschaft sau birourilor municipale districtuale - Magistratisches Bezirksamt), daca intentionati sa stati mai mult de trei luni în Austria.
(Avem rugamintea, daca observati vreo greseala, sau daca aveti cunostinta, ca vreo lege s-a schimbat, sa ne informati pentru a corecta.)

|