Aspecte ce trebuie avute in vedere inainte de a pleca din Romania
O persoană care s-a decis să vină să lucreze în Germania, înainte de a pleca din România trebuie să îndeplinească o serie de formalități după cum urmează:
Trebuie să aibă un pașaport valid sau o carte de identitate valabilă emisă în țara de origine.
Ar putea fi necesară și obținerea unei autorizații necesare pentru exercitarea unei activități profesionale. Această cerință variază în funcție de statutul ales: de lucrător independent sau lucrător salariat.
Trebuie să se informeze cu privire la sistemul de securitate socială din Germania și măsura în care lucrătorii independenți și lucrătorii salariați contribuie la acest sistem.
Trebuie să contacteze reprezentantul bancar și să-l informeze cu privire la plecarea ei/lui și de asemenea să solicite informații cu privire la existența unor parteneriate între banca la care este afiliat și alte bănci străine.
Trebuie să anunțe poșta despre schimbarea adresei de reședință pentru a fi trimisă corespondența la noua adresă.
Trebuie să contacteze departamentul de securitate socială de care aparține și să se informeze cu privire la documentele necesare pentru a se înregistra într-un sistem de securitate socială din Germania. În acest sens trebuie să obțină și Cardul European de Sănătate (EHIC).
Trebuie să se asigure că beneficiază de locuință (temporară) și că dispune de suficiente resurse financiare pentru a-și putea asigura traiul în prima lună de rezidență în Germania.
(Avem rugamintea, daca observati vreo greseala, sau daca aveti cunostinta, ca vreo lege s-a schimbat, sa ne informati pentru a corecta.)

|